OBCHODNÍ PODMÍNKY
OBCHODNÍ PODMÍNKY
provozovatele elektronického obchodu – společnosti Lilacosta s.r.o.,
se sídlem Nádražní 458/8, Miroslav, 671 72 IČ: 07225229, DIČ: CZ07225229, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 106976,
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.pureharmony.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen„kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.pureharmony.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Tím nejsou dotčena vybraná ustanovení těchto obchodních podmínek, která se vztahují pouze na vztah prodávajícího a kupujícího, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 občanského zákoníku, dle něhož je spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dále také jen ,,spotřebitel“).
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít (resp. je uzavírána) v českém jazyce.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu
umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a současně bere na vědomí, že prodávající není odpovědný za porušení této povinnosti ze strany kupujícího, stejně jako případné zneužití uživatelského účtu třetími osobami.
2.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje v katalogu zboží informace o zboží, a to včetně uvedení jeho hlavních vlastností a cen jednotlivého zboží zahrnujících i daň z přidané hodnoty a všechny případné související poplatky stanovené zákonem. Cena zboží však nezahrnuje náklady na balení zboží, dodání (dopravu) zboží a úhradu kupní ceny (např. v případě dobírky). Tyto náklady jsou uvedeny v rámci příslušných možností dopravy a způsobu placení kupní ceny v tzv. nákupním košíku. Cena zboží dále nezahrnuje náklady na vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Jednostranná změna kupní ceny zboží, k níž je prodávající oprávněn, nemá vliv na kupní cenu zboží sjednanou v již uzavřené kupní smlouvě. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3 Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě dodání do jiného státu nese náklady kupující a je jeho povinností se předem dotázat prodávajícího na jejich cenu.
3.4 Pro objednání zboží vyplní kupující (ať již po přihlášení do uživatelského účtu či bez přihlášení do uživatelského účtu tj. tzv. bez registrace) objednávkový formulář dostupný ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
• objednávaném zboží (objednávané zboží kupující „vloží“ do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
• způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
• informace o nákladech spojených s dodáním zboží (zahrnujících zejména balné, pokud je prodávající účtuje, a náklady na zvolený způsob dopravy zboží) a platbou kupní ceny zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky (elektronického nákupního košíku) kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené kupujícím v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky potvrdí přijetí objednávky kupujícímu na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká (konkrétní kupní smlouva je uzavřena) doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující zaplatit prodávajícímu některým z následujících způsobů:
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č.: 284722872/0300, vedený u společnosti ČSOB, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“),
• platbou kartou prostřednictvím platební brány,
• dobírkou,
• event. hotově při osobním převzetí zboží.
4.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši a dále případné náklady dané zvoleným způsobem úhrady kupní ceny zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží a platbou kupní ceny.
4.3 Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tím není dotčena povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu zboží v termínu uvedeném v obchodních podmínkách.
4.4 V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná okamžitě po uzavření kupní smlouvy.
4.5 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží za současného uvedení variabilního symbolu platby, sděleného prodávajícím (to vše za účelem možnosti řádné identifikace platby). V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
4.6 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde
k dodatečnému potvrzení objednávky (ve smyslu čl. 3.6 obchodních podmínek), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze (nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak) vzájemně kombinovat. Je-li zboží nabízeno prodávajícím v rámci internetového obchodu se slevou, obsahuje informace o slevě zboží taktéž informaci o nejnižší ceně zboží, za kterou bylo zboží nabízeno a prodáváno v zákonem stanovené lhůtě před poskytnutím slevy (ve smyslu § 12a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“)). Sleva z ceny zboží může být prodávajícím poskytována na omezený počet kusů zboží.
4.8 Za účelem vyúčtování kupní ceny vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1 Ustanovení tohoto článku se uplatní pouze na právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem.
5.2 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nemůže odstoupit od smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d)o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
e)o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,
nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f)o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 občanského zákoníku.
Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení. Ponese-li produkt známky použití, nevzniká kupujícímu nárok na vrácení peněz (kupní ceny).
5.3 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.2 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být kupujícím prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat na adresu sídla či provozovny prodávajícího nebo na adresu elektronické pošty prodávajícího info@pureharmony.cz. K odstoupení od smlouvy lze využít elektronický formulář dostupný na adrese zde.
5.4 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.3 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující je v takovém případě povinen zaslat či předat prodávajícímu zboží, které od něj obdržel, a to bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Uvedená lhůta neplatí v případě, kdy prodávající kupujícímu nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta pro vrácení zboží je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Kupující je povinen zboží vrátit prodávajícímu nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.5 Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
5.6 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.3 těchto obchodních podmínek je prodávající povinen vrátit kupujícímu peněžní prostředky přijaté od něj (tedy vč. nákladů na dodání zboží) bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy (resp. okamžiku, kdy mu bylo odstoupení od smlouvy doručeno), a to stejným způsobem, kterým je na základě kupní smlouvy od kupujícího přijal. Jiným způsobem vrátí peněžní prostředky prodávající kupujícímu jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.7 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.8 Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty považovány jako bezdůvodné obohacení kupujícího. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně. Náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1 Způsoby dodání zboží (ať již osobním převzetím v provozovně prodávajícího či dodáním prostřednictvím smluveného přepravce) jsou uvedeny v tzv. nákupním košíku internetového obchodu. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Jinak je kupující povinen převzít zboží v provozovně prodávajícího.
6.3 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným či náhradním způsobem doručení.
6.4 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu přepravce kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
6.5 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.6 Prodávající upozorňuje, že se ceny dopravného mohou měnit v závislosti na změnách cen dopravců. Totéž platí i o eventuálních nákladech spojených s platbou kupní ceny. Tím není dotčena výše sjednaných nákladů v případě již uzavřené konkrétní kupní smlouvy.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 občanského zákoníku a v případě, kdy je kupující spotřebitelem, dále také § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele).
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží (dále označované také jako „věc“) při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
• má zboží vlastnosti (jakost a provedení), které si strany ujednaly, a nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý,
• zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Prodávající dále odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, že zboží při převzetí nemá vady, zejména pak odpovídá, že zboží:
• odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem
• je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil
• je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci
Dále prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, že vedle ujednaných vlastností
• je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
• zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; veřejným prohlášením dle předchozí věty není prodávající vázán, prokáže- li, že si ho nebyl vědom, nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
• je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
• zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
To neplatí, upozornil-li zvlášť prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy, že některá vlastnost zboží se liší a kupující s tím před uzavřením smlouvy výslovně souhlasil. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku, má se za to, že věc (zboží) byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Dále odpovídá prodávající kupujícímu, který je spotřebitelem, také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k věci poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7.4 Kupující, který je spotřebitelem, může vytknout vadu, která se na věci (zboží) projeví v době dvou let od jeho převzetí. Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba dle § 2165 odst. 1, příp. i 2 občanského zákoníku neběží po dobu, po kterou kupující nemohl věc užívat.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu způsobil sám (mj. použitím věci v rozporu s návodem k použití, nesprávnou montáží či demontáží, provedením změny věci, jejím poškozením apod.), nebo vznikla působením třetí osoby či vnější události. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opatřením odpovídajícím míře jejího předchozího používání.
7.5 Kupující, který je spotřebitelem, má-li věc vadu, může požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Ustanovení § 1923, § 2106 a § 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, použije se § 2159 odst. 3 občanského zákoníku obdobně.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 občanského zákoníku se nepoužijí. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého byla věc koupena, je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližší, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
Ujednání čl. 7.4 a 7.5 obchodních podmínek se týkají výlučně kupujících, kteří jsou spotřebiteli.
Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, ani na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
7.6 V ostatních případech, tedy není-li kupující spotřebitel, se ohledně práv z vadného plnění užijí obecně závazné právní předpisy, zejména § 2099 až 2112 občanského zákoníku.
7.7 Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky (prodávajícího) např. formou prohlášení obsaženého v záručním listě, při prezentaci nabízeného zboží v reklamě či uvedením u něj v rámci nabídky internetového obchodu. Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
7.8 Ujednáními obchodních podmínek nejsou dotčena kogentní zákonná ustanovení. V případě, kdy obchodní podmínky nestanoví speciální pravidla, užijí se rovněž zákonná ustanovení. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.9 Práva z odpovědnosti za vady, příp. záruky za jakost lze uplatňovat u prodávajícího. Kontaktní údaje jsou uvedeny v závěru obchodních podmínek.
7.10 Při uplatnění nároku z odpovědnosti za vady, příp. záruky za jakost je povinností kupujícího (osoby uplatňující vady) identifikovat kupní smlouvu, na základě níž došlo k prodeji a koupi zboží (např. uvedením čísla a dne objednávky či dnem převzetí zboží), doložit oprávnění uplatnit vadu (např. dokladem o koupi) a zároveň uvést popis vady. Při uplatnění práv z vadného plnění kupujícím, který je spotřebitelem, je prodávající povinen tomuto vydat písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží, event. jeho převzetím, podle toho, co nastane později.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3 Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.4 Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.5 Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do webového rozhraní obchodu nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejím určením.
8.6 Prodávající není evidován v systému EET.
8.7 Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy sales@lilacosta.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího.
8.8 Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Tím nejsou dotčena ostatní práva kupujícího, sjednaná v kupní smlouvě či obchodních podmínkách.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Informace o zpracování osobních údajů. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů; dále jen „nařízení GDPR“), související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu nazvaného „Ochrana osobních údajů“, dostupného na webovém rozhraní.
9.2. Zpracování osobních údajů na základě souhlasu. Prodávající je dále oprávněný zpracovávat osobní údaje pro jiné účely, získá-li k tomu výslovný aktivní souhlas kupujícího. Podrobnosti jsou rovněž uvedeny v dokumentu (rubrice) „Ochrana osobních dat“, dostupném na webovém rozhraní.
9.3. Správnost údajů: Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1 Kupující odesláním objednávky vyslovuje souhlas se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlas se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující je však oprávněn odmítnout udělení shora uvedených souhlasů. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím dokumentu (rubriky) Ochrana osobních dat, dostupné na webovém rozhraní.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1 Nebude-li smluvními stranami v konkrétním případě dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na elektronickou adresu kupujícího uvedenou v objednávce či jeho uživatelském účtu.
11.2 Zpráva je doručena:
• v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
• v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
• v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
• v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti
(10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
12. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
12.1 Prodávající informuje kupujícího, který je spotřebitelem ve smyslu § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, že spory mezi prodávajícím a kupujícím, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Toto ustanovení se vztahuje výlučně na spotřebitele, jak jej definuje ust. § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy na každého člověka, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu se Společností nebo s ní jinak jedná. Nevztahuje se na případy, kdy osoba, která uzavřela s Poskytovatelem smlouvu, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání Zboží/výrobku v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
12.2 Za účelem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy lze dále využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1 Obsahuje-li právní vztah založený kupní smlouvou mezinárodní (zahraniční) prvek, sjednávají si smluvní strany, že se daný právní vztah řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
13.2 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
13.3 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
13.4 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Lilacosta s.r.o., Nádražní 8, 671 72 Miroslav. Adresa elektronické pošty: sales@lilacosta.cz. Telefon +420 731 108 026.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1.2025